جاسوسی قانونی از حریم خصوصی آمریکایی‌ها
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

گاردین گزارش داد؛
صنعتی جدید در حال شکل‌گیری است که مخفیانه اطلاعات شخصی شما را از زندگی دیجیتالی‌تان جمع‌آوری کرده و به سرویس‌های مخفی دولت و شرکت‌های بزرگ می‌فروشد.
به گزارش وبلاگ مهدی موعود، روزنامه "گاردین" در مقاله‌ای به قلم "پراتاپ چترجی" می‌نویسد: «صنعتی جدید در حال شکل گیری است که مخفیانه اطلاعات شخصی شما را از زندگی دیجیتالی‌تان جمع‌آوری کرده و به سرویس‌های مخفی دولت و شرکت‌های بزرگ می‌فروشد.»
 
زندگی ما دیجیتال شده است و اغلب افراد به این فضای مجازی اعتماد دارند


زندگی ما دیجیتال شده است، از فیس‌بوک به یوتیوب می‌رویم، آیفون و بلک‌بری خود را چک می‌کنیم و با دوستانمان در اسکایپ به صحبت می‌نشینیم. عده کمی از ما نگران مطرح کردن دیدگاه‌های سیاسی شخصی خود در توئیتر یا گفتگو با دوست جدید خود در آن سوی دنیا در شبکه‌های اجتماعی هستیم که شناخت بسیار کمی از او داریم و اغلب در چند ساعت یا چند روز او را فراموش می‌کنیم.

تقابلات افراد در فضای مجازی به طور مخفیانه جمع‌آوری و نگهداری می‌شود

اما تمام این تقابلات تبدیل به ابزاری برای ایجاد یک صنعت جدید شده است که این اطلاعات را به طور مخفیانه جمع‌آوری کرده و آن‌ها را برای همیشه روی سرورهای مدرن با ظرفیت چندین پتابایت (1 پتابایت = 1048576 گیگابایت) نگهداری می‌کند. این صنعت ابزارهایی جدید برای جستجوی این اطلاعات و بازسازی گذشته ما، و حتی حرکات لحظه‌ای ما با استفاده از تلفن همراهمان، ارائه می‌دهد؛ به شکلی که احتمالاً ضررش به سراغ خود ما خواهد آمد.

"ویکی‌لیکس" به تازگی گنجینه‌ای از اسناد جاسوسی را منتشر کرده است

ویکی‌لیکس به تازگی فایل‌های جاسوسی را منتشر کرده است. گنجینه‌ای از حدود 300 سند از این شرکت‌ها که ماهیت این صنعت را بیشتر نشان می‌دهد. ما در اداره روزنامه‌نگاری تحقیقی، در میان این اسناد جستجو کردیم و مطالب بیشتری یافتیم که تیم تحقیقاتی ما - "متیو ریگلی"، "دیوید پگ"، "کریستین جنسن" و "جمی تاندر" - برای ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی اینترنتی استفاده کردند که به زودی 160 شرکت و حدود 25 کشور را پوشش خواهد داد. جستجو در میان این مطالب ارزش وقت گذاشتن دارد، زیرا کار این صنعت جدید چیزی کمتر از کارهای "جورج اورول" نیست.

به عقیده موسس ویکی‌لیکس امروزه کل سیستم‌های رایانه‌ای دنیا تحت نظارت هستند

"جولیان آسانژ"، موسس ویکی‌لیکس، در گفتگو با اداره روزنامه نگاری تحقیقی اظهار داشت: «ما همگی از داستان‌های قدیمی جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی مانند MI5 که مکالمات تلفنی یک یا دو نفر را استراق سمع می‌کرد آگاهیم. در 10 سال اخیر، اتفاق دیگری افتاده است. ما اکنون شاهد نظارتی گسترده هستیم، که در آن کل سیستم رایانه‌ای یک کشور آلوده به برنامه‌های جاسوسی می‌شود، که تمام تماس‌های تلفنی یک کشور می‌تواند توسط یک شرکت ضبط شود و این گونه نیز می‌شود.»

این شرکت‌ها توانایی نظارت بر فعالیت کل جمعیت را داشته و این اطلاعات را همیشه نگه می‌دارند

قبلاً همه ما با خود فکر می‌کردیم چرا باید دولت به اطلاعات من یا برادرم علاقمند باشد؟ شغل من مسئله مهمی نیست؛ من که مجرم نیستم. اکنون این شرکت‌ها توانایی جاسوسی بر روی کل جمعیت در یک لحظه را به آژانس‌های اطلاعاتی دولتی فروخته و این اطلاعات را برای همیشه محفوظ نگه می‌دارند. در پنج یا شش سال آینده، اگر برادر شما یا شخص دیگری برای آن شرکت یا دولت مهم شود، آن‌ها می‌توانند به عقب برگشته و ببینند شما چه گفته‌اید یا چه نامه‌های الکترونیکی فرستاده‌اید.
برای مثال شرکت "گلیمرگلاس"، شرکتی در هایوارد کالیفرنیا، ارائه دهنده خدمات "استراق بدون ایجاد مداخله در تجهیزات فیبری" مانند "ایستگاه‌های توقف زیردریایی‌ها" است. "اریک کینگ"، یکی از مشاوران حقوق بشر در "پرایوسی اینترنشنال" می‌گوید" « این بدان معناست که شرکت گلیمرگلاس می‌تواند به آژانس‌های دولتی کمک کند به طور مخفیانه به کابل‌هایی که حاوی تمامی اطلاعات و تماس‌های تلفنی میان قاره‌ها هستند متصل شوند.»

ویکی‌لیکس نیز بروشوری از شرکت SS8 در شهر میلپیتاسس در کالیفرنیا منتشر کرده است که به تبلیغ محصول هوشمند خود پرداخته که به نیروهای امنیتی امکان می‌دهد "آنچه آن‌ها می‌بینند را به طور همزمان مشاهده کنند." این امر شامل "ایمیل‌های ارسال نشده هدف، فایل‌های پیوست شده، تصاویر و فیلم‌ها می‌شود."

شرکت‌های فروش ابزار فیلترینگ اینترنت نیز در این صنعت نقش عمده‌ای دارند

اما شرکت‌های دیگر، مانند شرکت "بلوکوت" در شهر سانی ویل  کالیفرنیا، مشغول فروش ابزارهای فیلترینگ اینترنت هستند که به کشورها اجازه می‌دهد" نیازهای فرهنگی و قانونی خود را برآورده سازند." ابزاری که دولت‌های دیکتاتور برای اطمینان از اینکه شهروندان به سایت‌های نامناسب دسترسی ندارند بسیار به دنبال آن هستند.

به عقیده مقامات دولتی و سازندگان دستگاه‌های فیلترینگ، نیاز مبرمی به این دستگاه‌ها وجود دارد

مقامات دولتی و سازندگان این دستگاه‌ها بر این عقیده هستند که نیاز مبرمی به این ابزارها وجود دارد. برای یافتن مجرمان و تروریست‌ها، برای جلوگیری از تماشای تصاویر مستهجن توسط کودکان و انتشار ویروس‌های رایانه‌ای. از این عمل به "استراق قانونی" تعبیر می‌شود. این امر تجارتی بزرگ برای شرکت "i2" است، شرکتی که در شهر مک لین ویرجینیا واقع است و دو محصول عمده دارد : "کاپ لینک" و "آنالیستز نوت‌بوک". نرم‌افزاری که به نیروهای مجری قانون امکان می‌دهد حجم زیادی از اطلاعات را رمز گشایی نمایند. "گاورنمنت کامپیوتر نیوز" اوایل این هفته داستانی در مورد "دام‌های دیجیتال" پخش کرد که در آن به تمجید از مزایای تحلیل اطلاعات پرداخت.
 
این مجله به نقل از "باب گریفین"، مدیر عامل i2، نوشت: «هنگامی که بیش از ده سال پیش شروع به این کار کردیم، در مورد مسائلی مانند به اشتراک گذاری اطلاعات و جمع‌آوری اطلاعات تا جای ممکن صحبت می‌کردیم. در آن روزها مردم دید مثبتی به ما نداشتند. چرا باید اطلاعاتم را در اختیار شما قرار دهم؟ چرا باید اطلاعات پروانه‌های تجاری یا مجوز شکار و ماهیگیری را وارد این محیط بکنم؟»

  مقامات پلیس از این کار راضی هستند و امیدوارند روزی تمام اطلاعات شهروندان را بدست آورند

مقامات پلیس از توانایی بالقوه این کار راضی هستند؛ "جیسون شیس"، مدیر بخش سرویس‌های تحلیلی اداره پلیس درهام در کارولینای شمالی در گفتگو با گاورنمنت کامپیوتر نیوز اظهار داشت که آن‌ها امیدوارند این جمع‌آوری اطلاعات تا جایی پیش رود که اطلاعاتی در مورد قبض آب و فاضلاب شهروندان، بازدیدکنندگان از پارک‌ها یا اماکن تفریحی بدست آورده و آن‌را با لیست روزانه زندان‌ها مطابقت دهند. او در گفتگو با این مجله اظهار داشت: «بنابراین می‌توانیم بگوییم نگاه کنید! تمام جرائم وقتی رخ داده است که این شخص در زندان نیست.»

 این مسئله علاوه بر نقض حریم خصوصی افراد، می‌تواند منجر به نتیجه‌گیری اشتباه شود

اشکال مسئله اینجاست؛ جدا از نقض گسترده حریم خصوصی افراد، یا خطر سوء استفاده توسط مقام‌های فاسد دولتی، این ابزارهای می‌تواند به آسانی منجر به نتیجه‌گیری غلط آژانس‌های امنیتی شود. در حقیقت، این ابزارها می‌توانند کابل‌های کامپیوتر را مانند باتوم‌های پلیس خطرناک سازند. آسانژ می‌گوید: «آنچه شاهد آن هستیم نظامی شدن فضای سایبری است. این امر مانند پارک کردن تانک جلوی درب خانه است.»

به شما هشدار داده شده و تنها یک انتخاب دارید؛ می‌تواند از دنیای خارق‌العاده اینترنت و اطلاعات دیجیتال دست بکشید (که احتمالش کم است، زیرا هم اکنون دارید این مطلب را از طریق اینترنت می‌خوانید)  یا می‌توانید به حرکت‌های مردمی ملحق شده و بگویید نحوه استفاده از اطلاعات ما علیه خود ما توسط مقامات دولتی باید محدود شود و اگر مورد دوم را انتخاب می‌کنید، حتماً سری به ویکی‌لیکس و پرای وسی اینترنشنال بزنید.

منبع: فارس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها